Search
Close this search box.

مزایای ویدیو مارکتینگ

۱. ویدئو مارکتینگ باعث افزایش فروش می‌شود

آیا می‌دانید ویدئوها می‌توانند درآمد و فروش زیادی را برای شما به همراه داشته باشند؟ گذاشتن ویدئو در صفحه محصولات یا خدمات می‌تواند ۸۰ درصد به افزایش فروش کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد که ۷۴ درصد از کاربران که ویدئویی از محصول یا خدمات را تماشا می‌کنند، تصمیم به خرید آن می گیرند. اثربخشی ویدئو مارکتینگ تعجب آور نیست! با توجه به اینکه بینایی غالب‌ترین حسّ انسان است، بیشتر اطلاعات منتقل شده به مغز، بصری است. بنابراین اگر در حال حاضر تصاویر می‌توانند به طور بسیار زیادی انتقال اطلاعات را تقویت کنند، تصور کنید که تصاویر متحرک و ویدئوها چه کاری می‌توانند برای کسب و کار شما انجام دهند!

مارکتینگ باعث افزایش فروش می‌شود

2. نرخ بازگشت سرمایه در ویدئو مارکتینگ بالاست

با وجود اینکه تولید ویدیو، کار ساده و کم هزینه‌ای نیست، اما به گفته ۸۳ درصد از صاحبان کسب و کارها، تولید و انتشار ویدیو، نرخ بازگشت سرمایه بالایی برای آن‌ها ایجاد کرده است. زیرا استفاده از ویدیو مارکتینگ باعث افزایش فروش می‌شود و صاحبان کسب و کار می توانند چندین برابر آنچه برای تولید ویدیو مارکتینگ صرف کردند را به دست آورند.

بازگشت سرمایه در ویدئو مارکتینگ بسیار زیاد است

۳. ویدیو مارکتینگ باعث جلب اعتماد مخاطب می‌شود

تصور کنید برای خرید یک لباس به بازار می‌روید، چه چیزی باعث می‌شود که بین مغازه‌های متعدد، شما یک مغازه را برای خرید انتخاب کنید؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است! خرید و فروش بر پایه اعتماد است. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که یک کسب و کار چطور می‌تواند حس اعتماد را در مخاطب ایجاد کند؟ بازاریابی محتوایی یکی از روش‌های جلب اعتماد مخاطب است و همانطور که گفتیم ویدیو مارکتینگ قدرتمندترین ابزار بازاریابی محتوا برای جلب اعتماد است. در هنگام مشاهده ویدیو تمام حواس مخاطب درگیر می‌شود و به آسانی پیام‌های موجود در ویدیوی شما را دریافت می‌کند و اعتماد سریعتر شکل می‌گیرد.

مارکتینگ باعث جلب اعتماد مخاطب می شود

۴. ویدیو مارکتینگ، یک راه ساده برای پیروزی در بازار رقابت

یکی از بزرگترین دغدغه‌های صاحبان کسب و کار، وجود رقیبان است. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که یک مدیر، برای پیروزی بین رقبا چه کارهایی می‌تواند انجام دهد؟ بازاریابی رمز موفقیت کسب و کار است که متاسفانه بسیاری از مدیران از آن غافل هستند. نکته طلایی در بازاریابی این است که ابزاری قدرتمند که بازاریابی شما را از رقیبان شما متمایز کند در دست داشته باشید، این ابزار قدرتمند و محبوب همان ویدیو مارکتینگ می‌باشد.

مارکتینگ، یک راه ساده برای پیروزی در بازار رقابت

۵. محبوبیت، اثربخشی و قابل درک بودن ویدیو

آیا می‌دانید متوسط توجه مخاطب به یک تبلیغ بین ۳ تا ۵ ثانیه است؟ در هنگام بازاریابی، اگر شما در ۵ ثانیه اول توانستید توجه مخاطب خود را جلب کنید موفق می‌شوید و در غیر این صورت بازاریابی شما با شکست مواجه می‌شود! با توجه به اینکه مخاطبان معمولا حوصله مطالعه یک متن طولانی را ندارند، ویدیو مارکتینگ یک روش فوق‌العاده برای جذب مخاطب در ۵ ثانیه اول است. بنابراین کیفیت و سناریوی ویدیو حرف اول را در جذب مخاطب می‌زند!

و اثربخشی و قابل درک بودن ویدئو

۶. قدرت وایرال شدن ویدئو بسیار بیشتر از سایر انواع محتوا است

حتما این تجربه را داشتید که با مشاهده یک ویدئوی جذاب آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، با توجه به اینکه ویدیو جذابیت بیشتری نسبت به سایر انواع محتوا دارد، کاربران با به اشتراک گذاشتن ویدیوهای جذاب در شبکه‌های اجتماعی، باعث می‌شوند ویدیو به سرعت منتشر و وایرال شود.

وایرال شدن ویدئو

۷. ویدیو مارکتینگ باعث افزایش تعامل کاربران می‌شود

با استفاده از ویدیو می‌توانید برند خود را در قالب یک داستان به مخاطبان خود معرفی کنید و همانطور که می‌دانید مردم ارتباط بهتری با داستان برقرار می‌کنند و داستان سرایی باعث می‌شود احساسات مخاطب تحت تاثیر قرار گیرد. جالب است بدانید حتی تنبل‌ترین کاربران هم از ویدیو اطلاعات خوبی کسب می‌کنند زیرا حتی اگر چشم‌های خود را به کار نگیرند با شنیدن صدای ویدیو می‌توانند اطلاعات زیادی به دست آورند و با ویدیو ارتباط برقرار کنند. ویدیو به دلیل برانگیختن احساسات کاربر، باعث افزایش تعامل کاربر می‌شود. نکته دیگر اینکه برقراری ارتباط، کامنت گذاشتن و به اشتراک گذاریِ ویدیوها، ۱۰ برابر سایر محتواها می‌باشد.

مارکتینگ باعث افزایش تعامل کاربران می‌شود

۸. ویدیو باعث بهبودی سئوی وب سایت شما می‌شود

تماشای ویدیوها باعث می‌شود کاربران زمان بیشتری را در وب سایت صرف کنند، در نتیجه باعث افزایش اعتماد گوگل به وب سایت شما می‌شود. از طرف دیگر موتورهای جستجو، ویدیوها را به عنوان محتوای باارزش و باکیفیت می‌شناسند. آمارها نشان می‌دهد در صورتی که وب سایت شما دارای ویدیو باشد، احتمال اینکه در صفحه اول گوگل بازیابی شود، ۵۳ برابر می‌شود.

باعث بهبودی سئوی وب سایت شما می‌شود

۹. ویدیو مارکتینگ می‌تواند همه چیز را توضیح دهد

اگر محصول یا خدمات جدیدی راه اندازی کردید، یک ویدیو ایجاد کنید تا نحوه کار را نشان دهد. ۹۸ درصد از مخاطبان یک کسب و کار اعتقاد دارند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک محصول یا خدمات، فیلمی درباره آن محصول یا خدمت را تماشا کردند. در صورتی که بخواهید یک مفهوم دشوار را توضیح دهید، فیلم‌های انیمیشن می‌تواند مفاهیمی را زنده کند که هیچ متن یا ویدیوی زنده‌ای قادر به آن نیست.

مارکتینگ می‌تواند همه چیز را توضیح دهد

۱۰. جذابیت بالای ویدیو مارکتینگ برای کاربران موبایل

جالب است بدانید که ۹۰ درصد کابران تلفن همراه فیلم تماشا می‌کنند! به گزارش یوتیوب، مصرف ویدیوی موبایل هر ساله ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد. از آنجایی که مردم دوست دارند ویدیوها را در حال حرکت تماشا کنند و تعداد کاربران تلفن‌های هوشمند نیز بسیار زیاد است، استفاده از ویدیو مارکتینگ سهم بسیار زیادی در افزایش جلب مخاطبان شما دارد.

بالای ویدیو مارکتینگ برای کاربران موبایل

آخرین پست ها

Leave a Reply

Registration disabled