Search
Close this search box.

هایلایت اینستاگرام چیست؟

استوری اینستاگرام یکی از پربازدید ترین بخش های این برنامه محسوب می شود، اما عمر زیادی ندارد و پس از گذشت ۲۴ ساعت، زمان استوری شما به پایان می رسد ولی با استفاده از هایلایت می توانید این بخش پربازدید را به طور خلاقانه و زیبا برای همیشه در پیج خود نگه دارید. همچنین می توانید در صورت لزوم اقدام به حذف هایلایت کنید.

هایلایت های اینستاگرام به خصوص برای پیج های بیزینسی دارای اهمیت بالایی می باشد. چرا که علاوه بر زیبایی پیج، سبب نظم بخشیدن به محتوای صفحه نیز می شود. و برخلاف استوری ها، محتوایی دائمی محسوب می شود. از دیگر ویژگی های هایلایت اینستاگرام می توان به قابل دسترس بودن برای کاربرهای جدید و قدیم اشاره کرد که میتوانند در هر زمانی که خواستند آن ها را تماشا کنند. محتوایی که همیشه در دسترس فالوورهای شماست. همچنین هایلایت ها در جلو و مرکز پروفایل شما قرار دارند و به‌ عنوان شاخص‌های مناسبی برای نشان دادن هدف برند شما به کاربران به کار می‌روند.

instagram bio 546 min

ادمین های حرفه ای اینستاگرام برند ها و شرکت های مختلفی از هایلایت های اینستاگرام استفاده می کنند که این نشان دهنده ی اهمیت آن در افزایش فروششان است. شما می توانید محصولات خود را در هایلایت ها دسته بندی کرده و درمورد محصولتان اطلاعات مختصر و مفیدی بدهید یا می توانید نحوه ی سفارش و ارسال را برای مخاطب خود توضیح داده و آن ها را راهنمایی کنید. هایلایت اینستاگرام به دلیل قرار گرفتن در زیر بیوی پیج جزو اولین قسمت هایی است که مخاطب در پیج شما میبیند. بعد از خواندن بیو و کسب اطلاعات مورد نیازشان با هایلایت پیج رو به رو می شوند و شما میتوانید با قرار دادن اطلاعات بیشتر و مطالب جذاب تر متناسب با محتوای پیج تاثیر زیادی بر روی مخاطب خود بگذارید. این شما را در دنیای مارکتینگ اینستاگرام بسیار قوی جلوه می دهد.هایلایت ها در جلو و مرکز پروفایل شما قرار دارند و به‌ عنوان شاخص‌های مناسبی برای نشان دادن هدف برند شما به کاربران به کار می‌روند.

instagram bio 694122

چند ایده کاربردی برای هایلایت اینستاگرام

1. از عنوان جذاب استفاده کنید

عنوانی خاص و جذاب برای هایلایت خود در نظر بگیرید تا افراد کنجکاو شوند و از هایلایت شما دیدن کنند.

2. کاور خاص و مربوط به موضوع استوری انتخاب کنید

از کاوری جذاب و خاص برای هایلایتی که بیشتر برایتان مورد اهمیت است استفاده کنید.

3. برای هایلایت خود، ایده در نظر داشته باشید

قرار دادن هایلایت های زیاد در پیج، باعث سردرگمی کاربران می شود. سعی کنید یک داستان جالب برای استوری خود در نظر داشته باشید.

4. استوری ها را دسته بندی کنید

شما باید بتوانید کاربر را به خوبی هدایت کنید. برای مثال اگر فروشنده هستید، تمام محصولاتتان در یک هایلایت قرار ندهید و آن ها را از یکدیگر تفکیک کنید.

5. به زیبایی هایلایت خود اهمیت دهید

از مهم ترین موارد برای طراحی کاور و محتوای هایلایت، رعایت سنخیت رنگ زمینه، رنگ قلم و ایموجی های استفاده شده با نوع کسب و کار و برند شما است. سعی کنید از مواردی که از لحاظ زیبایی شناسی تناسب دارند استفاده کنید.

6. استوری های مهم را هایلایت کنید

ببینید برای مخاطبان شما چه چیزی اهمیت بالایی دارد و هدف آنها از بازدید پیج شما چیست؟ این گونه می توانید تشخیص دهید که استوری مهمی که باید هایلایت کنید کدام است.

7. محصولاتتان را هایلایت کنید

هایلایت اینستاگرام مکان مناسبی برای نمایش محصولات و معرفی آن ها است. گزارشات نشان داده است که ۷۵% در صد از کاربران پس از خرید و بازدید از سایت شما، به صفحه اینستاگرامتان رجوع می کنند.

8. در باره وقایع هایلایت بسازید

رویداد هایی که قرار است در کسب و کار شما اتفاق بیُفتد را در هایلایت خود قرار دهید. برای مثال محصول یا خدمتی جدید که قرار است به فروشگاهتان اضافه شود را به مشتریان اطلاع دهید.

9. استفاده از محصولات یا خدمات را آموزش دهید

در هایلایت اینستاگرام خود طریقه استفاده از محصول یا خدماتتان را آموزش دهید، این کار باعث رضایت مشتریان می شود و دسترسی آسانی برای آنها فراهم می شود.

10. ایجاد هایلایت رضایت و نظرات مشتریان

یک هایلایت را به عنوان رضایت مشتریان و نظراتشان در نظر بگیرید، با این کار اعتماد مشتریان را به دست می آورید و انگیزه خرید را در آنها بیشتر می کنید.

11. اعلام تخفیف محصولات

در هایلایت استوری ها، تخفیف های موجود بر روی کالا و خدمات را اطلاع رسانی کنید، همینطور سقف خریدی را برای شامل تخفیف شدن در نظر بگیرید.

12. به معرفی خود و کسب و کارتان بپردازید

یکی از هایلایت ها را به توضیح مشخصات خودتان، زمان شروع فعالیت کسب و کار و مشخص نمودن هدفتان اختصاص دهید.

13. روش های فروش محصولات را توضیح دهید

برای مخاطبان خود روش هایی که برای فروش محصولتان در نظر گرفته اید را آموزش دهید تا در فرایند خرید مشکلی نداشته باشند و از خرید منصرف نشوند.

14. هایلایتی برای سوالات متداول مشتریان در نظر بگیرید

سوالاتی که فکر می کنید برای مخاطبان بیشتر پیش می آید و یا در دایرکت بیشتر پرسیده شده را در هایلایت پاسخ دهید تا مجبور به پاسخ دادن سوالات تکراری نباشید.

15. پروفایل خود را درشبکه های اجتماعی دیگر معرفی کنید

راه های ارتباطی دیگری که مخاطبان می توانند در آن نیز شما را دنبال کنند و با شما در ارتبط باشند را معرفی کنید.

16. محصولات پر فروش

محصولاتی را که در فروشگاهتان، طرفدار بیشتری دارد و فروش بیشتری داشته اند، در هایلایت قرار دهید.

آخرین پست ها

Leave a Reply

Registration disabled