Search
Close this search box.

انواع ویدیو در ویدیو مارکتینگ

۱. ویدئوهای معرفی برند (Brand Videos)

این ویدیوها برای معرفی یک برند خاص ساخته می‌شوند و ممکن است توسط خود برند یا افراد بازاریاب مورد استفاده قرار گیرند. هدف از ساخت این ویدئوها این است که داستان، هدف و وظیفه اصلی برند خود، ارزش‌ها و دیدگاه‌های برندتان را به مخاطبان نمایش دهید. ویدئو بهترین گزینه برای معرفی یک برند به مخاطبانش است؛ چرا که پارامترهای بسیاری مانند داستان‌سرایی، شخصیت‌پردازی، صداها و تصاویر در دسترس شما قرار دارند تا شما بتوانید پیام و مفهوم پیام ویدئویی خود را به مخاطبان منتقل کنید. ویدئوهای معرفی باید به گونه‌ای باشد که اطلاعات اولیه را در اختیار مخاطبان قرار دهد و آنها را قانع کند که برند شما ارزش صرف وقت و شناخت بیشتر را دارد.

مارکتینگ باعث افزایش فروش می‌شود

2. ویدئوهای انیمیشن (Animation Videos)

انیمیشن‌ها بُعد جدید و متفاوتی از برند شما را به مخاطبان نمایش می دهند. فرصت‌های بسیاری برای ایجاد خلاقیت در انیمیشن‌ها وجود دارد. در واقع، این نوع ویدئوها، شبیه‌سازی بصری و احساساتی خوبی را ارائه می‌دهند که این پارامترها می‌توانند عواطف و احساسات انسانی را تحت تاثیر قرار دهند و در نهایت، در ذهن مخاطبان ماندگارتر شوند. همچنین، ایجاد کاراکترهای کارتونی جذاب و منحصر به فرد برای برند در انیمیشن‌ امکان‌پذیر است. روز به روز بر تعداد برندها افزوده می‌شود و مردم نیز با سیل عظیمی از تبلیغات با نام‌ها مختلف روبرو هستند؛ استفاده از یک کاراکتر انیمیشنی باعث می‌شود مردم برند شما را راحت‌تر به خاطر بیاورند. به همین دلیل انیمیشن‌ها برای افزایش آگاهی از برند، ابزار بسیار مناسبی به شمار می‌روند.

مارکتینگ باعث افزایش فروش می‌شود

3. ویدئوهای تبلیغاتی (Commercial Videos)

ویژگی‌ خاص ویدیوهای تیلیغاتی هدفمند بودن آن‌ها است و تقریبا همیشه به‌طور مستقیم درباره آن کسب‌ و کار، برند، محصول یا خدمت صحبت می‌کنند. در این ویدئوها باید مشکل و راه حل آن مشکل از طریق محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید. برای ساخت ویدئوهای تبلیغاتی موفق، باید به داستان‌پردازی آن توجه ویژه‌ای داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که ویدئو و داستان، هم راستا با برندتان باشد.

مارکتینگ باعث افزایش فروش می‌شود

4. ویدئوهای آموزشی (Educational Videos)

بسیاری از مخاطبان به یادگیری نکات جدید پیرامون موضوعات مختلف یک برند علاقه‌مند هستند. خب چه فرمتی بهتر از ویدئو می‌تواند مفاهیم را به خوبی به مخاطبان منتقل کند؟ اگر برندها سعی کنند سرعت و طنز را چاشنی ویدئوهای آموزشی خود کنند، ویدئوها بازخورد بهتری خواهند داشت. همچنین شما در نظر مخاطبان خود یک کارشناس شناخته می‌شوید نه صرفاً یک فروشنده، بنابراین نزد آن‌ها اعتبار می‌یابید و آن‌ها راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند. همچنین به مخاطبان کمک می‌کنید تا راحت‌تر کسب و کار شما را درک کنند و در نتیجه آن‌ها به شما نزدیک‌تر می‌شود.

مارکتینگ باعث افزایش فروش می‌شود

5. ویدئوهای توضیحی (Explainer Videos)

هدف این ویدئوها، توضیح و آموزش مواردی مرتبط با محصولات، خدمات و نکات مربوط به برند است. این ویدئوها نشان می‌دهد که چرا مشتریان به استفاده از برند شما نیاز دارند و چگونه می‌توانند مشکلات خود را با استفاده از محصولات و خدمات شما حل کنند. مخاطبان هدف این ویدئوها، کسانی هستند که به مشکل خود پی برده و به دنبال حل کردن آن هستند. مزیت اصلی این ویدئوها این است که به صورت مستقیم تبلیغ برند شما را نمی‌کنند، بلکه به مخاطبان کمک می‌کنند تا مشکلشان را حل کنند. همچنین، این ویدئوها علاوه بر ایجاد اطمینان خاطر برای مخاطبان و ایجاد اعتبار برای برند، به سوالات پرسیده‌ شده در موتورهای جستجو نیز پاسخ می‌دهد. بنابراین، باعث افزایش بازدیدهای سایت شما و بهبود سئو می‌شود.

مارکتینگ باعث افزایش فروش می‌شود

6. ویدیوهای تخفیفات (Discount Videos)

ویدیو‌هایی که فروش یا مدت‌ زمان محدودِ یک پیشنهاد ویژه را تبلیغ می‌کنند، راهکاری آسان برای جلب‌ توجه افراد به محصول یا خدمتتان هستند. ویدیو‌های فروش وقتی موفق می‌شوند که ساده باشند، مستقیم به اصل موضوع بپردازند و نمونه‌ای از یک یا چند محصولِ تخفیف خورده را معرفی کنند. استفاده از عبارت مستقیم دعوت به خرید مثل «در حراج خرید کنید» همراه با ذکر محدودیت زمانی مثل «فقط امروز» یا «این حراج را از دست ندهید» هم ضروری است.

مارکتینگ باعث افزایش فروش می‌شود

7. ویدئوهای مصاحبه (Interview Videos)

این ویدئوها علاوه بر جلب اعتماد مخاطبان و کسب اعتبار، به خوبی می‌توانند مشخصات محصولات و خدمات برند شما را نیز معرفی کنند. بر اساس تحقیقات 68 درصد از مردم می‌گویند که نظرات و توصیه‌های مثبت افراد باعث اطمینان بیشتر آنها به کسب‌ و کارها می‌شود؛ چرا که یک مشتری بالقوه کاملاً از شما انتظار دارد که از محصولات و برند خود تعریف کنید، اما در صورتی که از سایر افرادی که به برند شما ارتباطی ندارند، تعریف و تمجید بشنود، بیشتر به شما اعتماد می‌کند. تنها کافی است مشتریان راضی و مشتاقی را پیدا کنید که خواهان به اشتراک‌گذاری رضایت خود از محصولات شما هستند. البته تولید این ویدئوها نیازمند هوشمندی و دقت بسیار است؛ چرا که مخاطب نباید حس کند که این تعریف و تمجیدها ساختگی است.

مارکتینگ باعث افزایش فروش می‌شود

8. ویدئوهای مشتریان (Testimonial Videos)

آیا می‌دانید ویدئوها می‌توانند درآمد و فروش زیادی را برای شما به همراه داشته باشند؟ گذاشتن ویدئو در صفحه محصولات یا خدمات می‌تواند ۸۰ درصد به افزایش فروش کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد که ۷۴ درصد از کاربران که ویدئویی از محصول یا خدمات را تماشا می‌کنند، تصمیم به خرید آن می گیرند. اثربخشی ویدئو مارکتینگ تعجب آور نیست! با توجه به اینکه بینایی غالب‌ترین حسّ انسان است، بیشتر اطلاعات منتقل شده به مغز، بصری است. بنابراین اگر در حال حاضر تصاویر می‌توانند به طور بسیار زیادی انتقال اطلاعات را تقویت کنند، تصور کنید که تصاویر متحرک و ویدئوها چه کاری می‌توانند برای کسب و کار شما انجام دهند!

مارکتینگ باعث افزایش فروش می‌شود

9. ویدئوهای رویدادها (Event Videos)

انتشار ویدیو از رویدادهایی که برگزار می‌کنید یا در آنها شرکت می‌کنید نیز می‌تواند برای مخاطبان و کسانی که در آن رویداد حضور نداشتند، جذاب باشد. این ویدیوها در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. این ویدیوها در فرمت‌های مختلف قابل انتشار است؛ به عنوان مثال، ویدئوهای رویداد در اینستاگرام می‌توانند به صورت لایو، استوری یا پست منتشر شوند. همچنین، مخاطبان می‌توانند تلاش‌های پنهان شما، پشت‌صحنه، فرایند آماده‌سازی و غیره را مشاهده کنند. این ویدیوها، بهترین راه برای نشان دادن آنچه در رویداد گذشته است و علاوه بر اینکه در شبکه‌های اجتماعی مورد استقبال قرار می‌گیرد، برای مخاطبینی که به دلایلی نتوانسته‌اند در رویداد شرکت کنند هم جذاب است.

مارکتینگ باعث افزایش فروش می‌شود

آخرین پست ها

Leave a Reply

Registration disabled